niedziela, 22 października 2017

Ta technologia pozwala widzieć!

Czy niedowidzenie utrudnia naukę języków obcych? W jaki sposób uczyć się skutecznie, pomimo barier wzrokowych?

   Temat szczególnie dedykowany nauczycielom oraz wszystkim krecikom. Serwuję Wam kilka narzędzi ułatwiających codzienną pracę w szkole, w domu i wszędzie Indziej, gdzie potrzebujecie czytać lub pisać drobne teksty.
W filmie, który zamieściłem poniżej odwołuję się głównie do nauki języków obcych, dlatego znajdziecie tam również wspomnianą przeze mnie metodę fiszek, o której pisałemw jednym z poprzednich postów.



      Możecie sobie wyobrazić moją irytacją na zajęciach, kiedy niespodziewanie otrzymuję rozmazaną kserówkę, wykładowca zapomniał o przygotowaniu dla mnie wersji z powiększonym drukiem lub konkretny temat jest wyjaśniany na przykładach prezentowanych z rzutnika.

   Każdy mój dzień w czasie pierwszego roku studiów był jak tykająca bomba. Wystarczyło abym zapomniał jednego z narzędzi ułatwiających pracę, a już byłem z materiałem do tyłu, pełen stresu i nadziei, że nie zostanę zapytany. Na szczęście nauczyłem się pakować systematycznie wieczorami przy pomocy check-listy, na której znajdują się wszystkie niezbędne przedmioty potrzebne mi na uczelni.

   Oto kilka z nich wraz z linkami do konkretnych modeli:


   Powiększalnik stacjonarny

   Zarówno z wbudowanym ekranem, jak i sama kamera, umożliwiająca sprawne czytanie tekstu powiększonego do rozmiarów dłoni. Poniżej możecie zobaczyć przykładowy model.


Ruby- lupa elektroniczna

   Istnieje wiele firm produkujących powiększalniki mobilne, ale chciałbym wam zwrócić uwagę na jeden z prostszych i tańszych produktów. Zaznaczam, że wraz z zakupem tego artykułu powinniście zainwestować w dodatkowe akumulatory oraz ładowarkę do nich, bo te załączone są niewytrzymałe. Nie kupujcie sprzętu z dodatkowymi opcjami odtwarzacza muzyki, albo filmów, bo to zbędne generowanie kosztów, a tego typu funkcje są słabe jakościowo.   


   Monokular

   Kiedyś takie narzędzie można było zakupić na NFZ. Teraz niestety nie, a jest to rzecz warto nawet 500 zł. W Warszawie w przychodni przy ul. Karmelickiej możecie umówić się na wizytę do okulisty w celu dobrania sprzętu optycznego. W tym samym miejscu będziecie również w stanie zakupić np. monokular, lupkę kieszonkową, czy okulary powiększające.


UWAGA!

PEFRON umożliwia złożenie wniosku o dofinansowanie na sprzęt okulistyczny w ramach swoich projektów. Warto się tym zainteresować, bo czym innym jest wydać 30 000 zł, a np. 2000 zł ;)

   Czekam na Wasze opinie, pytania i sugestie, bo być może znacie inne technologie o których nie wspomniałem, a które sprawdzają się w przypadku osób słabo widzących.

   FACEBOOK

   Zapraszam Was również do polubienia nowego fanpage'a, gdzie będziecie mogli być na bieżąco z nowymi materiałami prze mnie udostępnianymi:


   Do następnego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz